6.3.12

AMALAN KETIKA ANAK SEDANG TIDUR


Pernah terbaca satu artikel perkara yang patut dilakukan oleh ibu bapa semasa anak sedang tidur. Sebagai ibu bapa eloklah kita cuba lakukan kepada anak-anak.... setiap malam apabila anak tidur hendaklah kita wiridkan Ya Latif ke ubun2 kepalanya sebanyak yang mungkin atau 100 kali. seterusnya, membaca surah al fatihah 1 kali, alam nasyrah 1 kali.Berbisiklah ditelinga anak dengan lembut dan perlahan-lahan ketika dia sedang tidur dengan menyeru kepada nama penuhnya. Bisikan tersebut hendaklah berupa nasihat, pujian dan perasaan kasih sayang kerana sesungguhnya percakapan kita kepada anak yang sedang tidur itu sangatlah berkesan kepada jiwa dan rohnya. ayah dan ibu juga hendaklah selalu menyapu air lebihan wuduk yang ada pada kita misalnya air yang masih basah di tangan ke muka dan ubun-ubun anak.

 
 

p/s: info-info yang berguna bagi ibu-ibu yang mengandung juga kepada ibu-ibu yang baru melahirkan bayi.... ♥♥♥♥
 
 
aktif sgt main, tdo pn cmni... rindunye kt debot walaupun br anta dia kt umah pgsuh pg td...
 

8 comments:

  1. Macam tu pun bleh tido?? TERBAIK la debot!! hihihi

    ReplyDelete
  2. tau xpe...
    tgh dok main2 tbe trus tdo...
    lawak kn???

    ReplyDelete
  3. aku pun rindu kat budak kecik ni;)

    ReplyDelete
  4. anna: aku pn rindu nk jln2 umah ko...
    tpikir gak nak g umah ko, tp tkt ko bz...
    nk2 skang ko dh stat niaga 2 yg xtau ble time seswai nk g umah ko

    ReplyDelete
  5. ala ada masa dtg je la..weekend aku ada je kt umah..tapi siang la..aku ingat nk ajak ko n dayah dtg makan2 kt umah aku..tapi blm ada masa yg sesuai..;)

    ReplyDelete
  6. Aku lak dh plan nk mkn kt restoran Q thai yg dkt umah dyh 2.. Tp xtau ble.. Nk ajk ko skali.. T lau jd aku bgtau ko ye..

    ReplyDelete
  7. Aku lak dh plan nk mkn kt restoran Q thai yg dkt umah dyh 2.. Tp xtau ble.. Nk ajk ko skali.. T lau jd aku bgtau ko ye..

    ReplyDelete
  8. ok je..nti ajak je la..;)

    ReplyDelete

posto.. posto.. posto...